Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον, ασφαλές αλλά ταυτόχρονα ανοικτό, για τη μάθηση, τη συνεργασία, την επικοινωνία και δικτύωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me αναπτύχθηκε για να αποτελέσει:
- το προσωπικό περιβάλλον εργασίας κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού
- έναν ασφαλή χώρο συνεργασίας, επικοινωνίας, ανταλλαγής αρχείων και περιεχομένου
- ένα χώρο για κοινωνική δικτύωση μαθητών και εκπαιδευτικών
- ένα πλαίσιο για υποδοχή εξωτερικών εργαλείων και εφαρμογών (apps)
- ένα χώρο για δημοσιοποίηση και ανάδειξη της δουλειάς των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων
Η e-me παρέχει:
- προσωπικό χώρο αρχείων μαθητών και εκπαιδευτικών σε περιβάλλον υπολογιστικού νέφους (OwnCloud)
- διαμόρφωση ατομικού προφίλ κάθε μέλους
- διαχείριση επαφών, φίλων, ομάδων και κοινοτήτων
- δημιουργία χώρων (συν-)εργασίας από μαθητές και εκπαιδευτικούς (Κυψέλες)
- επικοινωνία ασύγχρονη (e-me chat) και σύγχρονη με δυνατότητα βίντεο (Skype)
- ενσωμάτωση δημοφιλών εφαρμογών, όπως το OneNote για σημειώσεις και εργασίες
- περιβάλλον δημιουργίας και διαχείρισης blogs (e-me blogs)
- αποθήκη «μικροεφαρμογών» για εγκατάσταση στην e-me (e-me AppStore), καλώντας την εκπαιδευτική κοινότητα και την αγορά
- διασύνδεση με τα Ψηφιακά Αποθετήρια Φωτόδεντρο για αξιοποίηση εκπαιδευτικού περιεχομένου
σε ένα περιβάλλον:
- σύγχρονο και φιλικό που προσομοιάζει τη μορφή και τη λειτουργικότητα των σύγχρονων έξυπνων συσκευών και λειτουργεί σε tablets και κινητά τηλέφωνα
- ασφαλές, επιτρέποντας μόνο πιστοποιημένους χρήστες (εκπαιδευτικούς και μαθητές) με χρήση των λογαριασμών τους @sch.gr
Κυψέλη:
Ο βασικός χώρος (συν-)εργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών της e-me. Έχει μέλη, έπειτα από πρόσκληση και αποδοχή, προσαρμόσιμη επιφάνεια εργασίας, «τοίχο», κοινόχρηστα και προσωπικά αρχεία μελών και εφαρμογές (apps).
Βασικές αρχές σχεδίασης της e-me
- Πρώτα οι ΜΑΘΗΤΕΣ
- Μετάβαση στον «ψηφιακό κόσμο» και αναβάθμιση των καθημερινών δραστηριοτήτων χωρίς επιπλέον τεχνητούς περιορισμούς
- «Χρησιμοποιώ τις εφαρμογές που γνωρίζω»
- Βιωσιμότητα, με επέκταση λειτουργικότητας από εκπαιδευτικούς και αγορά
- Σταδιακή εξοικείωση των χρηστών (“e-me: it grows with me”)