Παραδοτέα

7 Ιανουαρίου, 2021
[flexy_breadcrumb]

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα της πράξης «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) συνοψίζονται στα εξής παραδοτέα ανά δράση:

Δράση 1:

  • Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα «e-me», έκδοση 2.0
  • Αναφορά παραγωγικής λειτουργίας της «e-me»

Δράση 2:

  • Προφίλ εφαρμογής μεταδεδομένων Photodentro GR IEEE LOM AP (επικαιροποιημένες εκδόσεις).
  • Φωτόδεντρο – Μαθησιακά Αντικείμενα (LOR), έκδοση 4.0
  • Φωτόδεντρο – Εκπαιδευτικά Βίντεο (video), έκδοση 3.0
  • Φωτόδεντρο – Εκπαιδευτικά Λογισμικά (edusoft), έκδοση 3.0
  • Φωτόδεντρο – e-yliko χρηστών (UGC) , έκδοση 4.0
  • Φωτόδεντρο – Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές (OEP), έκδοση 3.0
  • Φωτόδεντρο – Σφραγίδες Ποιότητας (seals), έκδοση 2.0
  • Φωτόδεντρο – Μικρότοποι (microsites), έκδοση 2.0 και νέοι μικρότοποι
  • Φωτόδεντρο – Software as a Service (Photodentro SaaS) – Τεκμηρίωση υπηρεσίας, έκδοση 1.0
  • Νέα αποθετήρια «Φωτόδεντρο»

Δράση 3:

  • Φωτόδεντρο – Portal, έκδοση 4.0
  • Φωτόδεντρο – Εξωτερικές Πηγές (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΜΕΧΤ), έκδοση 4.0
  • Εθνική Υπηρεσία Συσσώρευσης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για τη Σχολική Εκπαίδευση (Τεκμηρίωση και Αναφορά Λειτουργίας)

Δράση 4:

  • Φωτόδεντρο – Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία, έκδοση 1.0 (σύστημα και εγχειρίδια)
  • Αναφορά μετάπτωσης υφιστάμενου περιεχομένου και ανάρτησης νέων ή επικαιροποιημένων εκδόσεων σχολικών βιβλίων

Δράση 5:

  • Νέοι Ανοιχτοί Μαθησιακοί Πόροι
  • Υφιστάμενοι Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι που επικαιροποιήθηκαν / βελτιώθηκαν

Δράση 6:

  • Μετασχολιασμένοι και αναρτημένοι Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι στα αποθετήρια «Φωτόδεντρο»
  • Επικαιροποιημένα / βελτιωμένα μεταδεδομένα σε επιλεγμένους Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους στα αποθετήρια «Φωτόδεντρο»

Δράση 7:

  • Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία – Επέκταση εμπλουτισμού, βελτιωμένες εκδόσεις
  • Νέα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία – Εμπλουτισμός με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους
  • Νέα Σχολικά Βιβλία Μαθητή σε μορφή HTML και επικαιροποίηση υφιστάμενων

Δράση 8:

  • Οδηγός Ανάδειξης Καλών Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών αξιοποίησης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου (επικαιροποιημένη έκδοση 2.0)
  • Αναφορά πεπραγμένων δράσης προώθησης Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών αξιοποίησης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου
  • Πανελλήνιος διαγωνισμός ανάδειξης βέλτιστων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών αξιοποίησης ψηφιακού περιεχομένου – Αναφορά αποτελεσμάτων

Δράση 9:

  • Ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων

Δράση 10:

  • Εξαμηνιαίες εκθέσεις πεπραγμένων

Τα αποτελέσματα των δράσεων της Πράξης μπορούν να αξιοποιηθούν από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς είτε εντός του σχολικού περιβάλλοντος είτε από το σπίτι. Για την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων εντός της σχολικής τάξης είναι σημαντικό να υπάρχει διαθέσιμη υπολογιστική και δικτυακή υποδομή στα σχολεία. Παράλληλα, για την ευρύτερη και σε βάθος αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της Πράξης, χρειάζεται να εντάσσονται αυτά στα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και να υπάρχουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις στα προγράμματα σπουδών.

Ήδη, τα ψηφιακά αποθετήρια, οι ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι και οι ψηφιακές διαδικτυακές υπηρεσίες αξιοποιούνται από πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και μαθητών. Χιλιάδες μαθησιακά αντικείμενα από το Φωτόδεντρο έχουν συσχετιστεί και δεικτοδοτούνται μέσα στις ψηφιακές σελίδες των σχολικών βιβλίων και αξιοποιούνται μέσα σε Εκπαιδευτικά Σενάρια που έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ του ΙΕΠ. Τα ψηφιακά αποθετήρια «Φωτόδεντρο» περιλαμβάνονται στα Προγράμματα Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου, η αξιοποίηση των μαθησιακών αντικειμένων τους έχει συμπεριληφθεί στα νέα προγράμματα σπουδών και η ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα «e-me» (για την οποία η Πράξη προβλέπει επέκταση σε ευρεία κλίμακα) έχει από τον Ιούνιο 2017 ξεπεράσει τους 700 εγγεγραμμένους χρήστες.