Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων "Διόφαντος" (ΙΤΥΕ)
Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης
elina-megalou
  • Δρ. Ελίνα Μεγάλου
  • Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής, PhD
  • Διευθύντρια Δ/νσης Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης
  • Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων "Διόφαντος" (ΙΤΥΕ)
  • e-mail: megalou@cti.gr
  • linkedin: https://www.linkedin.com/in/elina-megalou/
  • τηλ: (+30) 210 3350744, (+30) 6932457270

Η Ελίνα Μεγάλου είναι Διευθύντρια της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης του ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και υπεύθυνη των υπηρεσιών του Ψηφιακού Σχολείου του ΥΠΑΙΘΑ.

Κατέχει δίπλωμα Μηχανικού Η/Υ και Πληροφορικής (1991) και Διδακτορικό (2000) στο πεδίο της Σημασιολογικής Διαχείρισης Δεδομένων και Γνώσης από το Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής. Εργάζεται στο ΙΤΥΕ από το 1988, σε διάφορες θέσεις και τμήματα (Υπολογιστικό Κέντρο [1988-1991], Ερευνητική Μονάδα «Εφαρμοσμένα Πληροφοριακά Συστήματα» [1992-1997)], Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας [1998-2009], Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού [2009 έως 2023], Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης [2023 έως σήμερα].

Από το 2010 έως το 2021 συντόνισε με επιτυχία το μεγάλης κλίμακας έργο «Ψηφιακό Σχολείο» του ΥΠΑΙΘΑ για το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο της σχολικής εκπαίδευσης 2021 (Αν. Υπεύθυνη «Ψηφιακό Σχολείο Ι», 2010-2015, 8.7 M€, ΕΣΠΑ/ΕΠΕΔΒΜ, Υπεύθυνη έργου «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ», 2017-2021, 2.8 M€, ΕΣΠΑ/ ΕΠΑΝΑΔΕΔΒΜ). Έκτοτε, έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και συνεχή αναβάθμιση και επέκταση των υπηρεσιών του Ψηφιακού Σχολείου (dschool.edu.gr).

Είναι η Επιστημονική Υπεύθυνη σχεδιασμού, ανάπτυξης και λειτουργίας της συνεργατικής, κοινωνικής Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας «e-me» (e-me.edu.gr), που αξιοποιείται από 700.000 χρήστες, των Ψηφιακών Αποθετηρίων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων «Φωτόδεντρο» και του Εθνικού Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου (photodentro.edu.gr), καθώς και της υπηρεσίας «Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία» (e-books.edu.gr), ενώ έχει τον γενικό συντονισμό της δημιουργίας και τεκμηρίωσης μαθησιακών αντικειμένων των αποθετηρίων. Από το 2022, είναι υπεύθυνη σχεδίασης, ανάπτυξης και λειτουργίας του Συστήματος Υποβολής Διδακτικών Βιβλίων (ΣΥΔΒ) και της νέας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Διδακτικών Βιβλίων, η οποία υποστηρίζει τη στρατηγική του ΥΠΑΙΘΑ για το πολλαπλό βιβλίο. Επίσης, είναι επιστημονική υπεύθυνη σχεδιασμού και ανάπτυξης του Virtual Κέντρου Καινοτομίας που περιλαμβάνει το Ψηφιακό Αποθετήριο icRepo και τη Συνεργατική Πλατφόρμα iCollab.

Διαθέτει εμπειρία 25+ ετών σε διοίκηση, συντονισμό και διαχείριση αναπτυξιακών έργων μεγάλης κλίμακας σε εθνικό επίπεδο, καθώς και ευρωπαϊκών έργων με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων φορέων στο αντικείμενο της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (εκπαιδευτικό λογισμικό, ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ψηφιακές πλατφόρμες και σχετικές διαδικτυακές υπηρεσίες για σχολεία), έχοντας διευθύνει έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 30 Μ €.

Η εμπειρία της στον χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας ξεκίνησε το 1998 στο πλαίσιο της Ενέργειας «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» (ΥΠΑΙΘ/ΕΠΕΑΕΚ), ως Υπεύθυνη του έργου ΚΙΡΚΗ (1998-2004, 5M€), το οποίο αφορούσε στον εξελληνισμό και την προσαρμογή για τα Ελληνικά σχολεία 22 διεθνών προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού. Στη συνέχεια, σχεδίασε και συντόνισε ως Υπεύθυνη Έργου το πρόγραμμα ΠΛΕΙΑΔΕΣ (2003-2008, 7M€, ΕΠ ΚτΠ), κεντρική δράση του ΥΠΑΙΘΑ για το εκπαιδευτικό λογισμικό της Σχολικής Εκπαίδευσης, το οποίο περιλάμβανε εκπόνηση προδιαγραφών, ανάθεση με διαγωνιστικές διαδικασίες σε φορείς και εκπαιδευτικούς και παρακολούθηση της καλής εκτέλεσής τους εβδομήντα (70) υπο-έργων ανάπτυξης προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού και εκπαιδευτικών σεναρίων.

Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, μεταξύ άλλων, σχεδίασε και ήταν γενικός συντονιστής του έργου EduTubePlus (eContentPlus, 2008-2011, 4.6M€, 17 φορείς, 12 χώρες) που αφορούσε στην ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής διαδικτυακής βιντεοθήκης και υπηρεσίας με στόχο την παιδαγωγική αξιοποίηση του βίντεο στην τάξη. Συμμετείχε ως Επιστημονική Υπεύθυνη εκ μέρους του φορέα ΙΤΥΕ σε πολλά Ευρωπαϊκά έργα, μεταξύ των οποίων: το Open Discovery Space [2012-2015, με 51 φορείς], συντονίζοντας τις εργασίες για τη συσσώρευση ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων και εκπαιδευτικών αποθετηρίων στην υποδομή του, το SCIENTIX ΙΙ [2013-2016] για STEM education, το EnergyBITS [2011-2013] για θέματα βιώσιμης ενέργειας, το S.A.M.E. WORLD [EuropeAid, 2015-2018] για θέματα Περιβαλλοντικής Δικαιοσύνης και Μετανάστευσης, στο οποίο είχε ρόλο Εθνικού Συντονιστή για την Ελλάδα και Υπεύθυνης σχεδιασμού και λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου κατά της Περιβαλλοντικής Αδικίας, το έργο PAFSE [2021-2024] (Partnerships for Science Education, Horizon2020), συντονίζοντας την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού Αποθετηρίου για STEM education “Photodentro PAFSE” και της Ευρωπαϊκής συνεργατικής πλατφόρμας “e-me European”, και το έργο iLCD [2022-2024] που αξιοποίησε παιδαγωγικά την e-me European σε σχολεία της Ευρώπης.

Διαθέτει πολυετή εμπειρία σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας, με εξειδίκευση στα εξής πεδία: Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και λογισμικό για τη σχολική εκπαίδευση, Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Αποθετήρια, Ψηφιακές Εκπαιδευτικές Πλατφόρμες e-learning, Μεταδεδομένα και Διεθνή Πρότυπα, Υπηρεσίες Συσσώρευσης Μεταδεδομένων, Σημασιολογική Μοντελοποίηση, Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (OER) και Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές.

Για περισσότερα από 20 χρόνια, παρέχει Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου στο Υπουργείο Παιδείας για τα παραπάνω θέματα, ενώ το 2015-2017 διετέλεσε Πρόεδρος της Υποεπιτροπής LRE (Learning Resource Exchange) του European SchoolNet (EUN). Έχει περισσότερες από 20 επιστημονικές δημοσιεύσεις σε διεθνή συνέδρια και περιοδικά.