Το πλαίσιο
Το «Ψηφιακό Σχολείο» αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση με στόχο την επιτυχή ένταξη και ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική στο σχολείο. Κατά το διάστημα 2010 -2015, το «Ψηφιακό Σχολείο» υλοποίησε βασικό τμήμα της ψηφιακής στρατηγικής του Υπουργείου Παιδείας για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με μια σειρά έργων ομαδοποιημένων σε πέντε άξονες:
- Ενίσχυση του εξοπλισμού των σχολείων με διαδραστικούς πίνακες και φορητά εργαστήρια υπολογιστών (Ψηφιακή Τάξη)
- Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο
- Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
- Ηλεκτρονική Διοίκηση της Εκπαίδευσης
- Οριζόντιες Υποστηρικτικές Δράσεις
Ο δεύτερος άξονας του Ψηφιακού Σχολείου – το «Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο» – είχε στόχο την ανάπτυξη πλούσιου, διαδραστικού και αντιστοιχισμένου με τα προγράμματα σπουδών ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, καθώς και την ανάπτυξη και λειτουργία διαδικτυακών υπηρεσιών και συστημάτων για την ευρεία διάθεσή τους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Το έργο αυτό συνεχίζεται και μετεξελίσσεται στη διετία 2017-2018 με την πράξη «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων».
Η συγκεκριμένη επόμενη φάση του Ψηφιακού Σχολείου – το «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ» – υλοποιείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2015-2020, με φορέα διαχείρισης την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας. Δικαιούχος και φορέας λειτουργίας και συντήρησης του έργου είναι το Ι.Τ.Υ.Ε. (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – Διόφαντος), το οποίο είναι Ν.Π.Ι.Δ. εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας (Ν.3699,ΦΕΚ 118/24.05.2011). Ο προϋπολογισμός του Ψηφιακού Σχολείου ΙΙ ανέρχεται στα ……. ευρώ, με ορίζοντα υλοποίησης το διάστημα …… – ………